Wednesday, July 13, 2016

R' Chaim Kanievsky to German Jews "Make Aliyah"

הגר
One day this week one of the Rabbanim of Germany entered into a discussion with R' Kanievsky to explain to the Rosh Yeshivah  the weak spiritual connection that the German Jews have to Judaism!

The German Rabbi explained that there are over 70,000 Jews living in Germany and the majority do not keep Shabbos, kashrut, teharas hamishpacha and circumcision!

When the Rabbi explained to R' Kanievsky that he is trying very hard to be mekareiv them to Judaism, R' Kanievsky said, "Better talk them into making Aliyah, it is a big mitzvah to live in Israel"
It seems that R' Kanievsky never read the book Vayoel Moshe that discourages Jews to move to Israel!


הגר"ח קנייבסקי ליהודי גרמניה: "עלו לארץ"

אחד מרבני פרנקפורט נכנס אל מעונו של הגר"ח קנייבסקי ושוחח עמו על מצב היהדות במדינה. הגר"ח השיב לרב כי צריך לפעול להעלות את יהודי גרמניה לארץ ישראל: "מצווה גדולה 

לגור פה". וגם: האם מותר לחתן יהודי שלא נימול



באחד מימי השבוע נכנס אחד הרבנים הגדולים בפרנקפורט שבגרמניה למעונו של הגר"ח קנייבסקי ותיאר את מצב היהדות במדינה, שם כשבעים אלף יהודים ורובם אינם יודעים מאום ביהדות - "לא שבת ולא מילה, לא כשרות ולא טהרה, ממש גוים לכל דבר" כדברי הרב. 

בעלון 'דברי שי"ח' מתורת הגר"ח מובא כי הרב סיפר לגר"ח כי הוא משתדל מאוד לעורר את זיקת היהדות ולהאיר את ניצוץ שלהבת התורה בהם, ואכן לאט לאט הוא מצליח להחזיר עוד ועוד יהודים לחיק היהדות. 

הגר"ח אמר לרב כי "צריך להמליץ להם לבוא לארץ ישראל. זו מצווה גדולה לגור פה". 

הגר"ח שאל את הרב אם הוא יודע למול ונענה שכן והוא מל ילדים יהודים קטנים, אך בעיקר גדולים שחוזרים בתשובה. "אבל זה מאוד קשה כי אלו שמתחזקים ביהדות ומתחילים לשמור שבת, עדיין קשה להם להסכים למילה מאחר והם מאוד חוששים מזה. אני מביא להם רופאים גדולים שיסבירו להם שלא יקרה להם שום נזק" אמר הרב. 

הגר"ח אמר לרב כי זה דבר גדול מאוד, "הלוואי ותזכו כמו יהושע בשעתו, לעשות 'גבעת הערלה'. שתזכו למול את אלפי האנשים". והעיר בחיוך ש"מצד הדין אפשר היה לכפות עליהם למול, מדין כופין על המצוות ומילה בעל כרחה שמה מילה, אלא שאני לא יודע אם אתם יכולים". 

הרב אמר לגר"ח "אם זה יהיה בעל כרחו מיד השלטונות ישימוא אותי זה על אותי בבית סוהר...". 

בנוסף שאל הרב שאלה שמתעוררת הרבה על כך ש"לפעמים בני זוג יהודים מבקשים שאסדר להם חופה וקידושין כדין. אלא שהרמה של הידיעה שלהם ביהדות מאוד מאוד נמוכה והם לא שומרים תורה ומצוות, ובמקרים רבים הגבר אינו מהול, וכעת הוא לא מוכן עדיין למול עצמו. האם מותר לסדר לו קידושין". 

הגר"ח ענה: "ערל דינו כגוי לענין הרבה דינים, ואף שהוא תינוק שנשבה מכל מקום שימול עצמו קודם ורק אחרי זה יתחתן". 

הרב מגרמניה הוסיף ושאל "ואם הוא מבטיח בהן צדק שבהמשך הוא ימול עצמו, בפרט שהוא רוצה בליבו למול אלא שהוא מפחד". ענה הגר"ח: "'מפחד' זה לא תירוץ".



7 comments:

Anonymous said...

Hey Satmar guy, do us all a favor and keep your mouth shut. Tired of hearing your yoilish billshit fairy tales

Dusiznies said...

7:22
see Va'yoel Moshe Mammer Bais Siman 133

Anonymous said...

Sorry dus, I don't read porn

Anonymous said...

And he thinks they'll keep the mitzvos when they move to Israel?

LETZ!! said...

At least one mitzvah.

Dusiznies said...

11:12
In the Zionist State of Israel, German Jews have a better chance to marry Jewish...since the assimilation rate is below 5% as opposed to the assimilation rate of the US or any other western country that has an assimilation of 85% according to the Bnai Brit!
In Israel a not - religious person has a far better chance of bein choizer be'tshuva. Also by just living in Israel, all sins are forgiven as the Gemarrah in Kesubois 111a points out!

Anonymous said...

The Rav apparently has more confidence in them than you, 11;12.Besides, it's safer in Israel so before you talk mitzvos, give them food shelter and a holy place, then talk mitzvos.