Tuesday, May 2, 2017

Chareidie hypocrites made Hadlaka at Miron a Mitzvah "Min Ha'Torah"


הרב  דוד יוסף, יוצא במתקפה חריפה נגד ההמונים שעולים מיד עם צאת שבת להר מירון בכדי לחגוג את ל"ג בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי. הרב הזכיר את העובדה שהחילונים דוחים את יום העצמאות שחל בשבת, ותהה כיצד אנחנו החרדים לא מסוגלים לדחות את מנהג ל"ג בעומר ואמר כי זו "צביעות". את השיעור הקדיש חבר המועצת לעילוי נשמח חיילי צה"ל.

Rabbi David Yosef, has chastised those Chareidim who leave immediately after Shabbos to Miron to celebrate Lag Ba'omer at the grave of R' Shimon Bar Yoichai. 
Lag Be'Omer will fall on Sunday this year.

The Rabbi pointed out that the Chilonim pushed off Yom Hatzmoet to Tuesday, to avoid Chillul Shabbos. "Yet we Chareidim apparently don't care if Chillul Shabbos happens ...."

בפתח שיעורו השבועי אמר הגר"ד יוסף: "כשקמה המדינה קבעו את יום הזיכרון לד' באייר ואת יום העצמאות לה' באייר. והנה מה קרה השנה, ד' באייר יצא ביום ראשון, לכן כבר מלכתחילה הדתיים שהיו אז בהקמת המדינה טענו שלעשות את יום הזיכרון והעצמאות צריך להתארגן ויש חשש לחילול שבת, ולכן גם החילונים הסכימו והם דחו את יום הזיכרון ביום אחד ואת יום העצמאות והעיקר שלא יהיה חילול שבת".

"החילונים הסכימו, אבל החרדים לא מסכימים לדחות את ל"ג בעומר בכמה שעות", המשיך הגר"ד. "למה? יש 'מצוות עשה מהתורה' - כתוב בפירוש בתורה שכל עם ישראל חייב לעלות לרגל למירון ולעשות מדורה, 'מצוות עשה מהתורה'. אבל בגלל זה יצטרכו הרבה שוטרים לחלל שבת".

In the preface of his shiur, Rabbi Yose pointed out that when the State of Israel was established, they scheduled Yom Hazikoron on the 4th day of Iyur and Yom Haztmeot on the 5th day of Iyur.

This year the 4th day of Iyur fell out on Sunday ..... way back when the State was established, the Chareidim and the Chilonim agreed that in a case where the 4th falls out on Sunday they would push it off to Monday, to avoid Chillul Shabbos, since if Yom Hazikoron would be celebrated on Sunday ...preparations would start on Shabbos, causing Chillul Shabbos.

So the good Rabbi wondered why the Chilonim agreed to push it off .....yet the Charedie hypocrites wouldn't push off the Hadlaka to Monday ..... by doing the Hadlaka on Sunday the Police would need to prepare on Shabbos causing Chillul Shabbos.

הגר"ד יוסף גיבה את המשטרה ואמר: "מה אתם רוצים מהמשטרה? אתם טומנים את ראשכם בחול. מה אתם רוצים מהמשטרה? המשטרה חייבת לדאוג לביטחון ולסדר. תתארו לכם שלא תהיה משטרה, ראיתם מה קרה כשהיה קצת ריפיון בשמירה בהלוויה של הרב וואזנר - היו הרוגים. המשטרה חייבת להיערך".

"במקום למחות נגד המשטרה, צריך למחות נגד החרדים!", המשיך הרב בחריפות, "כן! נגד אלו שיצרו מצווה חדשה. מיד הם חייבים לצאת לדרך עם צאת השבת, ואז המשטרה חייבת להיערך".

חבר מועצת חכמי התורה הזהיר את אלו שיוצאים למירון מיד עם צאת השבת: "האנשים הללו, בידיהם הם גורמים לזה שהמשטרה מחללת שבת". כמו כן הזהיר הגר"ד יוסף כי אלו שנוסעים מיד עם צאת השבת נכשלים בחילול שבת שכן האוטובוסים צריכים להיערך לפני צאת השבת, "אנחנו ממש מכשילים אותם".

"זה פשוט צביעות", הוסיף הרב בכאב, "זו צביעות. איך יתכן שאנשים מזלזלים, גורמים לאלפים לחלל שבת, גורמים לאוטובוסים לחלל שבת, נכשלים בעצמם, למה לא נלמד מהחילונים? החילונים הסכימו לדחות את יום הזיכרון ואת יום העצמאות רק בגלל שהם התחשבו שלא יהיה חילול שבת. ואנחנו לא מתחשבים? מה זה פה? זו צביעות!".

"בושה וחרפה. תדחו את זה. תדחו את ההדלקה לארבע בבוקר. תסגרו את כל המתחם. לסגור את המתחם עד חצות הלילה. שאם מישהו חושב שהוא יתפוס 'תנור ראשון' בגהינום הוא ידע שהמקום סגור. לשמר איזה מנהג כשאלפים ורבבות מחללים שבת?", אמר הרב לסיום.

The Rabbi went on to point out the hypocrisy of the Chareidim ....they keep yelling at the police that they are being mechallel shabbos ..... preparing for the Sunday Hadlaka ....

"What do you want from the Police.... they have an obligation to protect the public ..... why are you hiding your head in sand? .....  you don't want police? ....let's watch and see what happens when they're aren't any police..... remember what happened at the funeral of Rabbi Wosner? .... Because they're wasn't enough police presence...people got killed by the stampede.....

Instead of protesting the Chillul Shabbos of the police .... protest the hypocrisy of the Chareidim..."




No comments: