Sunday, May 17, 2015

Satmar teaches their children that the Zionist wanted to murder Reb Shimon bar Yochai!

The above Lag -Baomer sheet is a multiple choice question homework sheet for Satmar children and just like Hamas and Hezbolla, Satmar start brainwashing their toddlers with anti-Jewish propaganda at a very early age!

Translation of the sheet!
Question #1
When is the Yarzeit of Reb Shimoen bar Yachai?
possible answers
a) Rosh Chodosh Iyar
b) Pesach Sheni
c) Lag Baomer

DIN: BTW all the above possible answers are wrong... according to the Ari Hakodesh and the Chidda, the yurzeit of RSBY is not on Lag Baomer and is actually unknown! see below

Question #2
What was the name of Reb Shimon bar Yochai's father?
a) Rabbi Akivah
b) Rabbi Eluzer
c) Rabbi Yochai

Question #3
Who wanted to kill Reb Shimon bar Yochai?
a) The Greeks
b) The Romans
c) The Zionists

DIN: I would have added another possible answer to Question #3
d) Romanian Satmar gypsies


מקובל בפי כל, כי יום ל"ג לעומר הוא יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי, אולם הגאון בעל ה"שואל ומשיב" תמה על כך, שאם יום זה הוא יום פטירת רבי שמעון, לא היה לנו לשמוח כלל ביום זה, כי מה שמחה יש בפטירת הצדיקים? אולם בשו"ת שם אריה כתב שהטעם שעושים שמחה ביום זה, הוא מפני שנודע מה שאמרו בגמרא במסכת שבת (לג:) שגזרה מלכות הרשעה גזר דין מות על רבי שמעון בר יוחאי, ונעשה לו נס שנחבא במערה וניצל מחרב רעה של מלכות הרשעים, ועל כן יש לנו לעשות שמחה ביום בו יצא מן העולם כדרך כל הארץ, להודות לה' על הנס שנעשה לו.


ולעצם הדבר מה שאמרנו שביום ל"ג לעומר נפטר רבי שמעון בר יוחאי, כתב רבינו מרן החיד"א, כי באמת אין הדבר נכון שרבי שמעון נפטר בל"ג לעומר, וטעות היא ביד מי שאומר כן, והוכיח כן ממה שהמהר"ש ויטאל האריך הרבה מאד בענין סוד ימי העומר ויום ל"ג לעומר, ולא בא בפיו שיום זה הוא יום פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי. ועל כן כתב שאפשר כי עיקר השמחה ביום זה היא על כך שבאותו היום התחיל רבי עקיבא ללמד את חמשת תלמידיו שהחיו את העולם בהפיצם תורה בכל מקום, וממעיין זה אנו יונקים עד עצם היום הזה. וכן הגאון בעל "פרי חדש" כתב, כי עיקר השמחה ביום ל"ג לעומר היא על אותם התלמדים של רבי עקיבא שנשארו חיים והם הפיצו תורה לכל העולם, ומכיון שמיום זה נשארו אלו התלמידים לפליטה, לכן עושים שמחה גדולה.

3 comments:

Anonymous said...

DIN, get the Satmars!!!!!!!!!

But why do you sound as stupid as them? Do you live in Willi? Are you an Aroiny or a Zolly? I think you are an impostor. And a dumb one at that.

Anonymous said...

Hoho! You got them you cute Zionist from Romania.

Anonymous said...

Din are you a talmid chocom. Gimme a Reb Yossi>